گزارش تصویری از کمیاب ترین پرندگان دنیا
عـکس های خوشگل و آهنگ های باحال

Rare Bird

.

کاکاپو (طوطی نیوزلندی)
طوطی نیوزلندی (Strigops habroptilus) گونه‌ای طوطی و قطعاً یکی از کمیاب‌ترین پرندگان دنیا است. این عکس برنده جایزه اول در بخش با خطر بالای انقراض یا منقرض شده در طبیعت، شده است. تنها ۱۲۴ نمونه از این طوطی در طبیعت باقیمانده‌اند. این گونه پرواز نمی‌کند و توسط پستانداران شکارچی از جمله گربه‌ها و انسان‌ها شکار می شود.
.

Rare Bird

.

ماهی‌خوار کاکل قرمز
این عکس برنده جایزه دوم بخش در معرض خطر یا کمبود اطلاعات،‌ شده است و یک ماهی‌خوار کاکل قرمز ژاپنی (Grus japonensis) را در حال یافتن جفت نشان می دهد. بر پایه گزارش سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، جمعیت این پرنده در ژاپن تثبیت شده اما در آسیا بر اثر کاهش زیستگاه به دلیل کشاورزی و افزایش مناطق شهری، رو به کاهش است.
.

Rare Bird

.

طوطی شکم نارنجی
این عکس که دو طوطی شکم نارنجی (Neophema chrysogaster) را نشان می دهد جایزه اول بخش پرندگان مهاجر در معرض خطر را به دست آورده است. این گونه تنها در جنوب غربی تاسمانی تولیدمثل می‌کند و در زمستان به جنوب شرقی استرالیا مهاجرت می کند اما کشاورزی و توسعه فضاهای شهری زیستگاه زمستانی این پرنده را نابود کرده اند و کمتر از ۱۵۰ نمونه از این گونه باقیمانده است.
.

Rare Bird

.

اردک ماهی‌خوار پولک – پهلو
دو اردک ماهی‌خوار پولک – پهلو چینی که در این تصویر در حال شنا در آب هستند جایزه پنجم در بخش در معرض خطر یا کمبود اطلاعات را به خود اختصاص داده‌اند. کاهش سرزمین‌های زیستگاه موجب کاهش جمعیت این گونه به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه، تنها در چین و روسیه شده است.
.

Rare Bird

.

جغد جنگلی
این عکس یک جغد جنگلی (Athene blewitti) است که زمانی در جنگل‌های هند فراوان بود. این تصویر رتبه چهارم در بخش پرندگان در خطر بالای انقراض یا منقرض شده در طبیعت را به خود اختصاص داده است.
.

Rare Bird

.

پالیلا
این تصویر یک پالیلا (Loxioides bailleui) در هاوایی است که رتبه ششم بخش پرندگان در خطر بالای انقراض یا منقرض شده در طبیعت را به دست آورده است. کاهش زیستگاه و شکار توسط گربه‌سانان سبب کاهش این پرنده شده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا ۱۴ سال آینده تعداد این گونه به میزان ۹۷ درصد در هاوایی کاهش خواهد یافت.
.

Rare Bird

.

لاشخور دریایی جزیره کریسمس
این تصویر یک لاشخور دریایی جزیره کریسمس (Fregata andrewsi) در حال پرواز بر روی اقیانوس هند است. این عکس جایزه سوم بخش پرندگان در معرض خطر بالای انقراض یا منقرض شده در طبیعت را به خود اختصاص داد. این پرنده تنها در جزیره کریسمس استرالیا ساکن است و به دلیل کاهش زیستگاه در اثر آلودگی و صید بی‌رویه ماهی از تعداد آن به شدت کم شده است.
.

Rare Bird

.

اردک ماهی‌خوار برزیلی
این ماده اردک ماهی‌خوار برزیلی (Mergus octosetaceus) به همراه جوجه‌های خود برنده جایزه دوم در بخش پرندگان با خطر بالای انقراض یا منقرض شده در طبیعت شده است.
.

Rare Bird

.

هوبره بزرگ هندی
این عکسی از هوبره بزرگ هندی (Ardeotis nigriceps) است که جایزه چهارم بخش پرندگان در معرض خطر یا کمبود اطلاعات را به دست آورده است.
.

Rare Bird

.

دم‌جارویی عجیب
رتبه سوم بخش پرندگان در معرض خطر یا کمبود اطلاعات به این گونه پرویی به نام دم جارویی عجیب (Loddigesia mirabilis) رسید. جمعیت این گونه در حدود هزار نمونه ارزیابی شده است اما به دلیل افزایش جنگل‌زدایی، تعداد این گونه نیز به شدت در حال کاهش است.

تماس با ما


تاریخ: دو شنبه 15 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط amir
آخرین مطالب